Wat is leerzaam....?

Door Stephan Wesdijk

Als je het hebt over metacognitie en executieve functies, was vandaag de ideale ochtend. Prioriteiten stellen als rekenen, spelling en nieuwsbegrip, maar met name flexibel zijn. De dag begon onverwachts met ehbo, maar nog meer flexibel zijn, Jildhou kwam namens het Trefpunt onverwachts praten over dat er buiten schooltijd kinderen zich vervelen en kattekwaad uithalen. Jildhou heeft gevraagd welke rol het Trefpunt kan spelen om de verveling minder te maken. We gaan aan de slag om ideeën te verzinnen.
Dit was allemaal erg veel luisteren en stil zitten. Daarom gingen we buiten aan de slag met bewegend rekenen.
Hierna was het pauze en kwamen we aan bij een stukje samenwerken, proberen, jezelf blijven verbeteren. De foto's spreken boekdelen.
Al met al een heel ander rooster, maar o zo leerzaam. Wat is leerzaam…..?